Onze school

Samen op stap

Leren doen we ook buiten de school.

Samen op stap

We leren veel op school, maar we trekken ook graag de wereld in.

Buitenlandse reizen

We organiseren verschillende buitenlandse reizen tijdens de vakantie. In het 5e kan je naar Londen, in het 6e trekken we naar Griekenland en Italië, de richting Mode gaat jaarlijks zelfs naar Gambia, iedereen kan mee op onze jaarlijkse ski- en snowboardvakantie in Oostenrijk. Mogelijkheden zat!

Op tweedaagse!

Zowel in het eerste als in het tweede jaar gaan we op tweedaagse. Een combinatie van leren en ontspanning, van sport en spel, telkens 2 goed gevulde dagen!

Fiets- en kampeervakantie

Zelfs voor je start in Sancta Maria, kan je met ons op reis. Eind augustus organiseren we een kennismakingskamp voor wie in het eerste jaar gaat starten. Je kampeert op school en vertrekt van daaruit op uitstap. Een echte aanrader om de school te leren kennen voor de echte start.

Uitstappen tijdens de les

Kan je iets beter in het echt ervaren, dan gaan we ernaar toe. Geschiedenis onderzoeken in Ieper of Breendonk, een toneelvoorstelling in CC Het Gasthuis of landschappen bestuderen voor aardrijkskunde, het kan allemaal!

Culturele uitstappen buiten de les

Zin in cultuur? Een TV-opname bijwonen, lachen op een comedyshow, genieten van een toneelstuk, we nemen je graag mee op onze culturele uitstappen na schooltijd.