Onze school

Missie en visie

In SMA is iedereen welkom, krijgt iedereen kansen om te leren én zijn we hier samen verantwoordelijk voor: een goede school bouw je samen!

Missie en visie

Missie

Alle jongeren hebben recht op kwaliteitsvol onderwijs en ruimte om te groeien.

Visie

Iedereen welkom

SMA biedt een gevarieerd studieaanbod: van een brede eerste graad met een A- en een B-stroom tot een bovenbouw met een aanbod binnen de domeinen ‘Economie & Organisatie’ en ‘Maatschappij & Welzijn’ en daarnaast verschillende domeinoverschrijdende studierichtingen.

Samen leren

Vanuit een sterk onderwijsconcept en een oprechte interesse voor elke jongere geven we ruimte om te groeien op vlak van leren én gedrag. We vertrekken uit de mogelijkheden van het tienerbrein, bieden concrete handvaten aan en focussen op vooruitgang tijdens ieders leerproces.
De school stopt niet aan de schoolpoort: we brengen onze jongeren graag de wereld in, en de wereld (de buurt, het werkveld,…) in de school.

Samen verantwoordelijk

Op SMA neemt iedereen zijn rol op: leerkrachten, ouders en leerlingen. Samen gaan we uitdagingen niet uit de weg. Onze leerlingen ontwikkelen zich, in dialoog en met aandacht voor zelfreflectie, tot verantwoordelijke jongvolwassenen.